Menu
StudentMag
Studium

V USA zpestří žákům dějepis výuková hra. Obsáhne 4 000 let civilizace

Martin Ulbrich

Martin Ulbrich

7. 3. 2014

Dvojice amerických učitelů připravuje herní simulaci pro výuku dějepisu na středních školách. Ve hře Historia, s jejímž uvedením se počítá na podzim roku 2014, prožijí žáci 21 historických období z pohledu světových vlád.

Na vzdělávacím serveru Edutopia o tom informovali tvůrci aplikace, Rick Brennan a Jason Darnell ze společnosti Histrionix Learning Company. Žáky na středních školách chtějí zábavnou formou vtáhnout do historických událostí a odvrátit tak jejich rostoucí nechuť k dějepisu a společenským vědám.

Herní výuka elektrifikuje atmosféru třídy

Při klasických výkladových hodinách na střední škole se žáci často nudí a ztrácejí pozornost. Současní učitelé proto musí výuku co nejvíce ozvláštnit názornými ukázkami a zapojit do činností v hodinách samotné školáky. Tomuto účelu velmi dobře slouží právě herní simulace.

„Kdykoliv jsme použili výukové hry, atmosféra ve třídě byla elektrifikována a naši studenti se stali na historii téměř závislými. Z vyučování pomocí her byli nadšení,“ popisuje Brennan své zkušenosti z 15leté praxe za katedrou.

Zejména zřetelné vzbuzení zájmu a aktivity žáků během hraní motivovalo dvojici kantorů k vývoji aplikace, která dokáže pojmout učební plány nejen pro pár vyučovacích hodin, ale i pro celý školní rok.

Žáci utvoří vlády v 21 historických obdobích

Hra s názvem Historia pokryje dějiny civilizace v rozmezí let 2000 př. n. l. – 2000 n. l., které jsou rozděleny do 21 historických epoch. Žáci každé období studují nejprve teoreticky a následně utváří ve skupinách vlády, které řídí jejich země.

Na základě znalosti charakteristik období rozhodují například o rozpočtu, strategických záměrech, ale také o skutečných historických otázkách. Mohou tedy například sami určit, zda uzavřou příměří s Alexandrem Makedonským, investují více prostředků do budování divů světa, nebo raději podpoří vědecký výzkum a v budoucnu svedou souboj v dobývání kosmického prostoru.

Učiní-li jednotlivé žákovské vlády správná rozhodnutí, jejich civilizace porostou a budou se zdokonalovat na úkor ostatních. Velkou roli v zapojení žáků tedy hraje i jejich přirozená soutěživost či nutnost vzájemné kooperace ve skupinách.

Na Historii pracuje několik vývojářských týmů

Výuková hra, jejíž příprava již zabrala bezmála osm let, se do prvních škol dostane zřejmě letos na podzim. Vedle hodin dějepisu může posloužit jako pomůcka ve výuce zeměpisu, ekonomie, občanské výchovy a dalších společenských věd.

Na technickém zpracování hry se podílí americké vývojářské společnosti Histrionix, E Line Media a Upper One Games, ale také herní centrum Arizonské státní univerzity. Podporovanými platformami budou PC a Mac, učitelé aplikaci spustí rovněž na běžných interaktivních tabulích.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

V USA zpestří žákům dějepis výuková hra. Obsáhne 4 000 let civilizace