×
StudentMag

Snídaně je klíč k úspěšnému dni: Inspirujte se našimi snídaňovými tipy

Snídaně
Zdroj: sxc.hu

Hektická rána plná příprav do školy zná jistě každý student. Na snídani už ani nezbývá čas. Je to ale první jídlo dne a jako takové je nesmírně důležité. Proto by se v žádném případě neměla zanedbávat, přestože mnohdy ani nemáte hlad.

Snídaně je startem do nového dne. Pakliže si na ni chvíli najdete, jistě nebudete litovat. Člověk je bez ní samozřejmě v průběhu dopoledne schopen fungovat, ale jeho tělo spotřebovává energetické rezervy. Pracuje proto pomaleji a dříve se unaví. Když ráno posnídáte, tělu dodáte novou energii a sílu.

Při pravidelném stravování dokonce tělo funguje mnohem lépe, je více výkonné. Více se tak můžete soustředit na školu a učení. Při takovém produktivním studiu ušetříte i čas.

Volba snídaně již záleží na každém jednotlivci. Někdo preferuje její sladkou variantu, jiný slanou. Výběr je jen na vás. Přinášíme vám několik tipů, jak dobře posnídat.

Tipy na snídani

Jednoduchou, časově nenáročnou, ale vydatnou, snadnou a výživnou variantou snídaně jsou různé druhy pečiva. Pro sladkou snídani si stačí doplnit pečivo marmeládou a ovocem. Pro ty, kteří preferují spíše slané, se nabízí snadné řešení. Džem zastoupí šunka nebo libovolný sýr a zelenina.

Vhodnou variantou jsou také různé cereálie, které je možné zkombinovat třeba s tvarohem nebo jogurtem.

Snídaňovou inspiraci lze nalézt i v zahraničních kuchyních. Pro francouzskou i italskou snídani je typický croissant. Ten je rychlou a chutnou snídaňovou variantou. Je dobré jej však ještě doplnit alespoň nějakým ovocem či zeleninou.

Typická anglická snídaně je sice vydatná, avšak její příprava je časově náročná a také její složení je pro organismus zbytečně zatěžující. Toast či vejce, které jsou obvyklou součástí této snídaně, pro obohacení našeho ranního stravování ale nemusí být špatné.

Nezapomeňte pít

Každá snídaně by měla být ve své úplnosti doplněná o tekutiny. Pro tento účel jsou vhodné třeba ovocné čaje, jejichž příprava není časově náročná. Pakliže jste zvyklí na ranní kávu, myslete také na její diuretické (odvodňující) účinky, proto ji kombinujte alespoň s pitím vody.

Jestliže si ráno rádi přispíte a příprava snídaně je pro vás nemyslitelná, přesto existuje řešení. Možnost nasnídat se nabízí totiž i menza. Je to varianta bez práce i cenově dostupná.

Jak se Vám líbil tento článek?

Jak se Vám líbil tento článek?


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..