×
StudentMag

Jak se správně představovat do telefonu? Víme, jak na to, v češtině i angličtině

Jak se správně představit do telefonu

Mobilní telefon se v posledních letech pro většinu lidí stal nejvěrnějším přítelem, kterého nosí stále u sebe. Umíte však správně využívat jeho základní funkci? Poradíme vám, jak se do telefonu správně představovat a jak zvládnout telefonovat i v angličtině.

Jak se správně představovat do telefonu

Nepsaným pravidlem představování do telefonu je, že první by se měl představit ten, kdo telefon zvedá, tedy volaný. Pokud vám volá někdo cizí, anebo někdo s kým jste ve formálním vztahu, měli byste se představit jménem. Mnoho lidí používá jen příjmení, ale lepší je říct celé jméno. Například:

  • Prosím, (vaše jméno).

V případě neznámého čísla volajícího se nedoporučuje říkat pouhé prosím – volající by se měl přesvědčit, že se dovolal správné osobě. I v případě formálních hovorů, kdy jste s danou osobou již znáte, působí lépe, pokud řeknete alespoň příjmení. Vyhněte se otvíráním rozhovoru výrazy haló a slyším – působí to neurvale.

Jak se představit po telefonu – voláte vy

A jak se správně představit do telefonu, pokud voláte vy? Nejprve počkejte, až se představí druhá strana, a až poté se představte vy. Následně pokračujte tím, proč vlastně dotyčnému voláte.

  • Dobrý den, u telefonu/tady (vaše jméno). Volám Vám kvůli…

Pokud se dotyčný nepředstaví, ujistěte se, že jste se dovolali, kam jste chtěli:

  • Dobrý den, u telefonu/tady (vaše jméno). Dovolal jsem se panu (jméno volaného)?

Jak se správně představit po telefonu v práci

Pokud telefonujete jakožto zaměstnanec firmy, je vhodné uvést jméno společnosti i vaše jméno. Zejména jestliže pracujete na pozici, kde vám volají klienti, měli byste obecně snažit být zdvořilejší. Například pokud někdo volá vám:

  • (vaše jméno), společnost (jméno společnosti), jak vám mohu pomoci?

K lepšímu působení na klienty, ale i další osoby “zvenčí”, se rovněž doporučuje následující:

  • nenechte telefon dlouho vyzvánět – zvedněte ho co nejdříve
  • při komunikaci se zákazníkem se jej nebojte oslovit
  • pokud se vám klient svěřil s problémem, vyjádřete pochopení
  • vyjádřete ochotu pomoci
  • neskákejte volajícímu do řeči
  • mějte po ruce podklady a sdělte požadované informace co nejrychleji
  • zavěšujte až potom, co zavěsí volající

Jak se představit do telefonu anglicky

Pokud se angličtinu učíte nebo jste se učili dlouhá léta, avšak výhradně ve škole, pak není divu, pokud vás poněkud zaskočí, když na vás do telefonu někdo začne mluvit anglicky. Ve škole se totiž na hodinách angličtiny obvykle netelefonuje (což je ovšem chyba). Jak se tedy představit do telefonu v angličtině? Přinášíme vám přehled použitelných frází.

Když voláte vy:

  • Hello, can I talk to Mr. Smith?
  • Hello, may I talk to Mr. Smith?
  • Hello, could I talk to Mr. Smith?
  • Hello, is that Mr. Smith?

Místo vazby talk to můžete použít také talk with, speak to či speak with.

Když volá někdo vám:

  • (vaše jméno či jméno společnosti), how may I help you?
  • (vaše jméno či jméno společnosti), may I help you?
  • (vaše jméno či jméno společnosti), can I help you?

Potřebujete říct chvilku vydržte:

  • Please, hold on.
  • Hold the line, please.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..