Menu
StudentMag
Studium

Jak pracovat produktivněji. Ukliďte si stůl!

Adéla Lišková

Adéla Lišková

6. 3. 2016

Nemůžete se při práci pořádně soustředit a jste hned unavení? Možná je za tím váš psací stůl. Anebo spíš ta halda zbytečností, která ho pokrývá.

Neustále odmítáte večerní setkání s přáteli, pravidelně na poslední chvíli rušíte hodinu spinningu a místo toho, abyste si uvařili čerstvou večeři si raději objednáte hotové jídlo s donáškou domů. Proč? Protože jste po práci strašně unavení. A za to možná může váš stůl.

Nepořádek nás unavuje

Vědci z Princetonské univerzity zjistili, že pokud kolem sebe vidíme nepořádek, tento nepříjemný vizuální vjem konkuruje ostatním vjemům, oslabuje naši schopnost soustředění a unavuje naše kognitivní funkce.

Profesor psychologie, Sabine Kastner, vysvětlit tento jev v Princeton Alumni Weekly: „Čím více objektů v zorném poli, tím tvrději musí mozek pracovat, aby je odfiltroval a mohl se soustředit na to důležité.“

Nejdřív úklid, pak práce

Hromady nezorganizovaných papírů či řada napůl vypitých šálků kávy na vašem stole tak může způsobit, že se budete cítit fyzicky i psychicky vyčerpaní. Pokud se snažíte pracovat uprostřed nepořádku, zadržte a raději ho nejdříve ukliďte – uvidíte, že práce najednou půjde líp.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Jak pracovat produktivněji. Ukliďte si stůl!